Jag Älskar mig själv & Vin Älskar mig


Ikväll bär det hem till vår kära vän Jenny i Helsingborg, gänget består av Jenny (värdinnan) Mig (vinexperten) Cilla (discodivan) och Antonius (Mr Carving ) , vi kan bara hoppas på massa bilder och skratt .

Mitt Vin Tips blir Fonterutoli gjort av producenten Marchesi Mazzei , från Chianti Toscana , årgång 2006

Doften påminns av ett väldigt ungt vin med kryddig doft ,karaktär av rostade ekfat, inslag av mörka körsbär, salvia, lakrits och mörk choklad.
Smaken har en väldigt stram smak och karaktär av rostad ekfat , väldigt kryddig och tydliga smaker som lakris,körsbär,salvia , mörkchoklad
Vinet i sig hade gärna kunnat stå något år till, men klarar fint att bli öppnad , för ett tillfälle som i dag :)
Serverings temperaturen bör ligger runt 16-18 grader, och passar till mörkt smakrikta kötträtter.

Återkommer med fler fotografier för kvällens event. Skål
/ Daniele

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0